Jumaat, 28 September 2018

HASILAN KARANGAN CEMERLANG PELAJAR SAYA-LANGKAH MEMPOPULARKAN PERMAINAN TRADISIONAL (SOALAN PEPERIKSAAN PERCUBAAN MRSM 2018)

CONTOH KARANGAN CEMERLANG MENGGUNAKAN KAEDAH PENGEMBANGAN IDEA PERENGGAN PENGENALAN, PERENGGAN ISI, DAN PERENGAN PENUTUP.







 Cadangan tambahan:

  1.  Saya mengharapkan Syuhada membuat latihan tambahan lagi, soal semakan, saya akan semak   karangan yang dihantar insya-Allah.
  2.  Saya juga mengharapkan semasa membuat latihan, patuhi masa kerana dengan mematuhi       masa  Syuhada akan mudah mengarang semasa dalam peperiksaan kerana karangan sebegini   panjang memerlukan latihan.
  3.  Teruskan usaha Syuhada kerana saya yakin kecemerlangan akan menanti Syuhada dalam         peperiksaan SPM 2018.
  4.  Harapan saya pelajar Elit, bukan pelajar 5 Sains lagi kerana saya sebagai Guru Kanan Bahasa  telah mengumpulkan pelajar cemerlang seramai 31 orang dengan harapan kalian akan mencapai kecemerlangan berganda.
  5.  Insya-Allah saya akan terus membantu anda untuk menggapai kecemerlangan dan jangan ada yang mengambil mudah sepanjang program pecutan SPM diadakan.
  6.  Hasilkan latihan yang bertaraf cemerlang, bukan sahaja kertas BM 1 malah kertas BM2.
           Khas untuk Syuhada, saya perbetulkan ayat anda untuk memastikan setiap ayat yang Syuhada bina bertaraf cemerlang atas. Kemungkinan kesalahannya kecil sahaja tetapi saya mengharapkan Syuhada menghasilkan karangan cemerlang A+ mantap. Tahniah Syuhada. Saya bangga mempunyai pelajar seperti anda.

Tiada ulasan: