Rabu, 17 Oktober 2018

HASIL KARANGAN PELAJAR PROAKTIF SAYA- KARANGAN BERPANDU PEPERIKSAAN PERCUBAAN NEGERI TERENGGANU





        Ulasan tambahan guru:-

  1. Tahniah dan syabas Aliff kerana memang saya menunggu-nunggu karangan Aliff untuk disemak.
  2. Kreatif semasa menghasilkan perkembangan idea karangan, kaya dengan istilah, serta frasa menarik.
  3. Namun, saya ingin memperingatkan berkiatan penggunaan kata pemeri adalah tiak memberi fungsi kepada binaan ayat, malah jika digugurkan penggunaannya, ayat Aliif lebih mantap. Mohon ingat akan peringatan saya ini.
  4. Saya percaya Aliff, Suhada, Shahirah, Sopeana, dan ada beberapan orang pelajar lagi mampu menghasilkan karangan cemerlang, teruskan usaha kalian memang saya teruja membaca karangan yang kalian hasilkan. Ingat, aplikasi Jadual Pengembangan Idea perenggan karangan semasa menghasilkan karangan kerana kaedah penggunaan jadual berkenaan mampu membantu kalian menghasilkan karangan cemerlang atas.

Tiada ulasan: