Ahad, 11 November 2018

KARANGAN TERAKHIR PELAJAR CEMERLANG SAYA YANG DAPAT SAYA SEMAK DAN SAYA KONGSI BERSAMA PELAJAR







     Ulasan guru:-
     Berdasarkan karangan Alif di atas, saya dapat membuat beberapa rumusan:-

  1. Karangan Alif bertaraf cemerlang atas.
  2. Terdapat sedikit kecuaian Alif pertama kesalahan penggunaan kata sendi "di" yang sepatutnya tidak berlaku kepada pelajar cemerlang dan telah saya tegur beberapa kali. Diharapkan Alif peka dengan masalah berkenaan kerana karangan cemerlang tidak boleh berlaku kesalahan terutama kesalahan yang tidak sepatutnya berlaku.
  3. Binaan ayat yang kurang mantap, sebagai mana saya perbetulkan dengan pen berwarna merah.
  4. Kedua keslahan kata nama khas untuk mata pelajaran seperti Geografi, Matematik dan sebagainya.
      Saya berharap Alif tidak melakukan kesalahan mudah yang tidak sepatutnya dilakukan oleh pelajar cemerlang. Cuba elakkan daripada melakukan sebarang kesalahan kerana akibat nila setitik habis susu sebelanga.

Tiada ulasan: